Ben je op zoek naar de zin van je leven? Vraag je je soms af of er meer is tussen hemel en aarde? Vind je het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en houd je van een goed gesprek? Of wil je je gewoon eens verdiepen in het christelijk geloof? Dan is Alpha iets voor jou!

Het is de plek waar je jezelf mag zijn, je alles mag delen, je mag twijfelen en waar je welkom bent. Schuif aan!

Wat is Alpha?

Op een ontspannen manier ontdekken wat het christelijk geloof inhoudt, dat is Alpha. Op Alpha ontmoet je veel verschillende mensen. Iedereen heeft zo zijn eigen vragen en ideeën. Daar is alle ruimte voor. Tijdens de avonden wordt op een leuke en eigentijdse manier de basis van het christelijk geloof besproken.

Wat zijn de onderwerpen?

Op de 10 avonden en tijdens het weekend komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde: Is er meer? Wie is Jezus? Bidden, waarom en hoe? Hoe zit het met de kerk? Hoe leidt God ons?

Wat kun je verwachten?

De avond start om 18:30 met een lekkere maaltijd. Na het eten kijken we met elkaar de video van die avond. Daarna praat je in kleine groepjes door over het onderwerp.

Op 18 september 2023 start er weer Alpha vanuit Hanzekerk. Deelnemen aan Alpha is helemaal gratis! De avonden worden gehouden in Nijmegen-Oost (Groesbeeksedwarsweg 161).

Lijkt het je wat? Kom tijdens de eerste avond vrijblijvend langs en ontdek of de cursus iets voor je is.

De Alpha avonden zijn op de volgende momenten:

• 18 september 2023 – Leven: is er meer? (open avond)
  • 25 september 2023 – Wie is Jezus?
  • 2 oktober 2023 – Waarom stierf Jezus?
  • 9 oktober 2023 – Hoe kun je geloven?
  • 23 oktober 2023 – Bidden: waarom en hoe?
  • 30 oktober 2023 – De Bijbel lezen: waarom en hoe?
  • 6 november 2023 – Hoe leidt God ons?
  • 11 & 12 november 2023 (Alpha weekend) – Wie is de Heilige Geest? Wat doet de Heilige Geest? Hoe kan ik vervuld worden met de Heilige Geest?
  • 20 november 2023 – Hoe nu verder?
  • 27 november 2023 – Hoe kan ik het kwade weerstaan?
  • 4 december 2023 – Hoe zit het met de kerk?

Meld je aan!

Enthousiast geworden over Alpha? Schuif gezellig aan vanaf september 2023! Je kunt je hieronder aanmelden.

Heb je nog vragen? Stuur gerust een mail naar alpha@hanzekerk.nl

Alpha

• DD slash MM slash JJJJ
  • In verband met de maaltijd is het voor ons fijn om te weten welke allergieën je hebt.