We zijn een stadskerk

We zijn een kerk van nu. God houdt van deze stad, daarom staan we er middenin. Als kerk houden we van Nijmegen. Met onze woorden, muziek en sfeer bouwen we een kerkcultuur die excellent, begrijpelijk en van deze tijd is. God houdt van mensen en heeft het beste met hen voor, daarom zijn we betrokken met de samenleving.

We zijn een familie

We vinden het belangrijk dat iedereen gezien wordt en gekend is. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt, wat je achtergrond of je verhaal ook is: je bent welkom. Ons verlangen is samen optrekken, betrokken zijn met elkaar en daarin echt, kwetsbaar en transparant te zijn. Je mag komen zoals je bent. Het is daarbij oké om niet oké te zijn. Je hoeft je niet beter voor te doen dan dat je bent.

We zijn vrijgevig

In navolging van Jezus willen we het beste van onszelf geven. We willen elkaar en de stad bemoedigen met onze vrijgevigheid. Dit betekent in onze tijd, financiën, talenten en woorden. We spreken positief over elkaar en over andere kerken.

We maken een verschil

Gods hart gaat uit naar sociale gerechtigheid. Op deze aarde zijn wij de handen en voeten van Jezus. Met elkaar geven we Jezus een gezicht. Dit betekent dat we actief recht doen door ons leven heen. Mensen worden toegerust om een positief verschil te maken in hun omgeving.

We zijn avontuurlijk

We zijn niet bang om nieuwe dingen te doen. We zijn creatief en blijven vernieuwen. Daarnaast pionieren we en zijn we in de toekomst actief betrokken bij het stichten van nieuwe kerken.

We geloven dat alles mogelijk is

God is onbeperkt en almachtig. Hij is in staat meer te doen dan wij kunnen hopen, dromen, bidden of beseffen. God staat boven elke uitdaging, elk probleem en elke situatie. Wat er ook gebeurt in ons leven, met God is alles mogelijk.