Update 13 april 2021 – Veilige omgeving tijdens onze samenkomsten in het Openlucht Theater

Tijdens de samenkomsten bij Hanzekerk vinden we het belangrijk dat er een veilige omgeving is en iedereen zich welkom voelt. Daarom houden we ons aan de maatregelen van het RIVM. Hieronder worden de richtlijnen voor het veilig organiseren van de fysieke samenkomsten binnen Hanzekerk beschreven. Elke eerste en derde zondag van de maand zullen we elkaar ontmoeten in het Openlucht Theater ‘de Goffert’. Elke 2e en 4e zondag van de maand ontmoeten we elkaar digitaal. Kijk in onze agenda om te kijken wanneer en hoe we elkaar zien. We zien er naar uit om met elkaar God te aanbidden en elkaar te ontmoeten, met iets meer afstand. ☺

Richtlijnen tijdens samenkomsten

• Je meld je via Churchbook aan voor een samenkomst. Dit kun je doen wanneer je bij de agenda kijkt en op de desbetreffende samenkomst klikt. We hebben plek voor 30 personen. Let op! Kinderen hoeven niet worden aangemeld, omdat Hanzekids een eigen programma in het Goffertparkt heeft.
  • Bij de ingang van het Openluchttheater staat het hostingteam met een glimlach klaar om de vier welbekende corona checkvragen te stellen. Indien je een vraag met ‘ja’ beantwoordt is het helaas niet mogelijk deel te nemen aan de samenkomst.
  • Als je last hebt van (milde) klachten die horen bij het coronavirus? Dan kunnen we je helaas niet verwelkomen bij de samenkomst.
  • Bij aankomst in het Openluchttheater willen we je vragen om een mondkapje te dragen tot het moment dat je bij jouw plek bent. Dan mag je het mondkapje afdoen. Bij het verlaten van je plek willen we je vragen om je mondkapje te dragen.
  • Elkaar knuffelen en het schudden van handen laten we nog even achterwege. Een glimlach en zwaaien naar elkaar mag natuurlijk wel! Hoe leuk om elkaar weer te zien.
  • Een van de teamleden brengt je veilig naar jouw plek. Alle plekken tussen de verschillende huishoudens hebben minimaal een afstand van 1,5 meter.
  • Wij dragen zorg voor veilige, vaste looproutes. Dus volg ons goed! Zo voorkomen we opstopping en houden we ons netjes aan de 1,5 meter afstand op elk moment.
  • Om het rondlopen te beperken is er na de dienst helaas geen gelegenheid om met elkaar te kletsen.
  • Het is (i.v.m. onderhoud) niet mogelijk om gebruik te maken van de toiletten in het Openluchttheater. Dus, zorg dat je voor de samenkomst naar de wc bent geweest.
  • Het geven van de collecte is op verschillende manieren mogelijk, namelijk: contant, via een QR code, de GIVTapp, een machtigingskaart en overmaken naar het rekeningnummer.
  • De kinderen hebben tijdens de fysieke samenkomsten een eigen programma in het Goffertpark.
  • De gatheringpastor (leiding van dienst) is er om alle vragen te beantwoorden die er zijn tijdens de samenkomst en geeft duidelijke instructies, zodat alles soepel verloopt.

En we houden ons aan de basisregels: was vaak je handen, hoest en nies in de binnenkant van
je ellenboog, gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg,
schud geen handen en erg belangrijk: houd 1,5 meter afstand. We zijn erg blij om je weer te zien en zien er naar uit wat God gaat doen! Hopelijk tot snel!

Overige praktische zaken

• Adres is: Steinweglaan 2, 6532 AE Nijmegen
  • Parkeren kun je aan de Steinweglaan, Slotemaker de Bruineweg of bij het NEC stadion.
  • Er zijn plekken voor de fietsen.
  • Er zijn ook plekken geschikt voor rolstoelen
  • Het Openlucht Theater is deels overdekt, wat betekent dat je bij slecht weer alsnog droog zit.
  • Er is een apart Hanzekidsprogramma.
  • De samenkomst duurt van 10:30 tot ongeveer 12:00 uur. Inloop is vanaf 10:15 uur.
  • De dienst wordt niet uitgezonden via een live-stream
  • Er zijn verschillende manier om financieel te geven; via Givt, overboeking, machtigingskaart (die je bij binnenkomst kan pakken) of contant. Bij de in- & uitgang staat een collecte bak waar je de machtingskaart en/of contact geld in kan doen.
  • We houden rekening met een aantal algemene hygiënemaatregelen, zoals afstand houden, hand sanitisers, schone WC’s en geen handen schudden
  • Ben je ziek met een van de klachten van onderstaande lijst?* Blijf dan thuis.
Klachtenlijst / gezondheidscheck*

1. Had je een of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur?
– Koorts vanaf 38 graden
– Hoesten
– Neusverkoudheid
– Benauwdheidsklachten
2. Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
3. Heb je het coronavirus (COVID-19) gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een laboratorium)?
4. Ben je in quarantaine omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld?
5. Heb je een huisgenoot /gezinslid met het coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

Heb je 1 of meer van de 5 vragen met ja beantwoord? Blijf dan thuis.

*Deze lijst geldt niet wanneer je recentelijk negatief bent getest op covid.